Wat als het ophalen van mijn medische gegevens niet lukt?
Een patiënt kan via MedMij in zijn PGO zelf verbinding maken met de juiste huisartsenpraktijk. Als dit in zijn PGO niet lukt, kan dit een aantal redenen hebben:
- De PGO heeft geen MedMij-label
- De huisartsenpraktijk staat nog niet op de Zorgaanbiederslijst van MedMij. De huisarts kan hierover contact opnemen met zijn HIS-leverancier.
- De patiënt/gebruiker is jonger dan 16 jaar.
Als de patiënt via zijn PGO wel verbinding kan maken met de huisartsenpraktijk, maar geen gegevens ontvangt. Dan kan dit twee redenen hebben:
- De huisarts heeft na 1 juli 2020 geen nieuwe gegevens aan het dossier van de patiënt toegevoegd.
- De koppeling tussen de HIS van de huisarts en de PGO werkt nog niet goed. Het probleem ligt dan of bij de HIS-leverancier, of bij de PGO-leverancier. Ons advies is beiden te informeren over dit probleem.