Je bent meer dan 5,01 kilometer hardlopen per dag. Je bent meer dan 14.093 calorieën per week. En je bent meer dan 7 uur slaap per nacht. Met deze boodschappen informeert PGO on Air vanaf 8 september mensen op Facebook, Instagram en YouTube over PGO’s. Doelgroep van deze communicatie zijn mensen tussen de 30 en 60 jaar die bewust bezig zijn met hun gezondheid, maar niet per se zorg gebruiken. Het in een PGO combineren van gegevens die zij zelf al meten geeft hen meer grip op hun gezondheid. Op PGO.nl vinden zij informatie over wat er nu al kan met een PGO en worden zij uitgenodigd de PGO-ontwikkeling te volgen via de PGO-alert.
De doelgroep wordt online benaderd. Dat zijn meer dan 1 miljoen mensen. Vanaf 8 september tot 7 oktober en van 7 november tot 14 december komen de materialen voorbij op Facebook, Instagram en YouTube.
Communicatiematerialen beschikbaar
Op het PGO.nl YouTube-kanaal staan verschillende video’s die ingezet worden. De video’s (liggend en vierkant formaat) zijn ook beschikbaar in onze communicatietoolkit. Partners van de PGO-alliantie worden uitgenodigd mensen die met hun gezondheid bezig zijn te informeren over PGO’s. En daarvoor deze materialen te gebruiken.
Bij ons kun je je PGO gebruiken
Naast deze materialen heeft PGO on Air ook communicatiematerialen ontwikkeld gericht op zorggebruikers. Hiermee kunnen zorginstellingen hun patiënten/cliënten informeren over PGO’s. In de portal bestellen.pgo.nl zijn wachtkamervideo’s, posters, flyers en banners te vinden met de boodschap ‘Bij ons kun je je PGO gebruiken’. Zorginstellingen kunnen deze communicatiematerialen in de portal personaliseren, downloaden en bestellen.