Naar de hoofd content Naar navigatie
PGO PGO
Go to searchpage
  • Wat is een PGO?
  • Kies een PGO
  • Een PGO gebruiken
  • Vragen?
  • Voor zorgverleners
      • Communicatietoolkit
      • Leermiddelen
  • Over PGO.nl
      • Actueel
      • Partners
      • Contact
  • Voor zorgverleners
      • Communicatietoolkit
      • Leermiddelen
  • Over PGO.nl
      • Actueel
      • Partners
      • Contact
  • Zoeken
Veelgestelde vragen over PGO’sWaarom moet ik een ID-check doen als ik mijn medische gegevens van mijn huisarts of ziekenhuis wil ophalen in mijn PGO?
Terug naar alle veelgestelde vragen

Waarom moet ik een ID-check doen als ik mijn medische gegevens van mijn huisarts of ziekenhuis wil ophalen in mijn PGO?

Vanuit de overheid worden hoge eisen gesteld aan veilige en betrouwbare uitwisseling van medische gegevens. Dit is gevoelige en/of persoonlijke informatie. Je moet je daarom als gebruiker identificeren via DigiD. Als je medische gegevens wilt ophalen in jouw PGO dan kan dat alleen met de DigiD-app. Om de DigiD-app te gebruiken moet je eerst een identiteitsbewijs (ID-kaart, rijbewijs of paspoort) scannen met je smartphone. Deze heeft de beschikking over de NFC-lezer die dit vervolgens mogelijk maakt. MedMij is gebonden aan deze identificatievoorschriften. Aanvullende informatie hierover kun je vinden op deze website: https://www.digid.nl/fijnidee/

Over PGO

  • Wat is een PGO?
  • Kies een PGO
  • Een PGO gebruiken
  • Veelgestelde vragen over PGO’s

Voor zorgverleners

  • Voor zorgverleners
  • Communicatietoolkit
  • Leermiddelen

Over de alliantie

  • Over PGO.nl
  • Actueel
  • Partners

Contact

  • Contactpagina
  • Privacy en Disclaimer